Maria ogillar



1. Människor utan argument
Okej om du har en åsikt, men då ska du kunna stå för den och argumentera emot också. Jag har tillexempel massa argument till varför vissa på skolan ser ut som stryk, varför jag tycker skolan är så viktig osv. Men om du har en åsikt om att köra med kollektiv bestraffning, då ska du fan kunna stå för det. Då ska du kunna argumentera emot, itne bara säga "nu är det så det är", för det är inget argument..
Hur sur blir man inte om någon ska börja bråka, och sen när någon säger emot kan den inte ens stå på sig?

2. Snö
Det är kallt, det är blött och jag är bara trött på det. Jag vill bli varm igen, jag vill ha vår med sol och solbrillor, långa dagar ute utan att frysa. Kunna vara ute och festa.. Vore inte helt fel med sommar nu asså.

3. Festa..
Kanske låter det sjukt men ja, festa kommer på min ogilla lista, iallafall för denna veckan. Jag älskar självklart att festa för det är sån stämning, men det är det som alkohol och festandet gör mot varandra jag inte gillar. Det är alltid någon som blir för full,  nästan jämt gråter någon på fest, det ska alltid vara någon som blir förbannad så det ska bli slagsmål.. Inte så ofta dock, men jag hatar att se vissa arga och som vill slåss. Det blir också alltid tjaffs som jag nog hatar mest av allt, bara för man har druckit så blir det alltid fel.
Så nejtack till fest nu ett tag framöver, jag vill vara hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0