Viktökning?

Blir ni deprimerade när ni har gått upp ett eller två kilo? Eller tänker ni "åh fan jag väger 47 kg istället för 45, nu är jag jätte tjock"? Jag tror att dom flesta lutar åt det andra alternativet, eller hur?

& jag har en åsikt om detta. Om jag går upp ett kilo bryr jag mig igenting, för jag vet att jag är frisk iallafall. Om jag skulle gå upp 5-6 kg, då skulle jag börja oroa mig. Om jag skulle gå ner i vikt skulle jag börja oroa mig. Men för ett år sen hade jag slutat äta direkt om jag gick upp ett kilo.

Jag tror helt ärligt att det håller till mognaden att komma ifrån alla sina kroppskomplex. Jag menar inte att du är omogen om du inte är nöjd med din kropp, men vem är nöjd med sin kropp i sjuan och åttan? Jag va inte det, jag hatade verkligen mig själv och mådde jätte dåligt över det! Men jag är så mycket nöjdare nu, för när benen sticker ut, jag tycker helt ärligt inte att det är snyggt längre.

I nian känns det som det finns viktigare saker att tänka på än sin kropp. Gymnasieval, nationella proven, sista betygen, osv. Men om du är mycket sötsugen har jag några tips!

Sötsugen?
1. Ta en frukt efter maten - varje måltid.
2. Ät mycket sallad till maten - men inte så mycket att du äter dig mätt på den.
3. Små ät inte godis.

Hade jag varit som jag va för ett år sen hade jag nog lipat nu över hur myket jag äter. Jag vet varför mitt sockersug har stigit men jag tycker ändå att jag behandlar det rätt bra.

Va nöjda som ni är, endel passar inte som supersmala & endel passar inte som lite större!

 När ni börjar lika Kevin Federline kanske ni borde börja oroa er..

/ Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0