Amor vincit omnia <3

Nån som kan lista ut vad "amor vincit omnia" betyder? :) Kan ge er en ledtråd, det är på latin.

Ska ju tatuera mig snart och jag vill gärna skriva en text på latin som står för nått bra. Så har hittat två som jag tycker är rätt bra, därför vill jag ha lite tips vad ni tycker

Vilken låter finast?

Carpe diem quam minimum credula - Fånga dagen betänk ej morgondagen
eller
Alea iacta est - tärningen är kastad

Tycker att båda har en väldigt fin innebörd för den första tänker jag som den låter men den andra tärningen är kastad är ju som om man säger gjort är gjort, och det tycker jag att så ska man tänka, man ska inte ångra sig för saker som man gör för då kan man ju aldrig gå vidare.

/ Becca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0