det handlar om att ha en fin fasad

Kanske låter det ytligt, men i vissa lägen är det faktiskt såhär livet fungerar. Mår du dåligt, har något hänt, bråkar du med din bästa vän eller har något allvarligt hänt? ha en fin fasad. Bara för att du har det jobbigt, betyder inte det att alla människor som påverkas av din existens behöver veta vad som har hänt in i minsta detalj. Nu kanske jag låter hemsk igen, men endel människor vill bara få höra lite gossip, right?

Skriv inte ut på bilddagboken hur ledsen du är eller hur du hatar alla som kollar snett på dig. Tro mig, dom kommer kolla ännu mera. Dom kommer skratta bakom din rygg, och i slutändan kommer du bara klandra dig själv för att vi bor i en stad som Vetlanda.

När jag skriver "fin fasad" menar jag inte heller att man ska gå runt och vara happy like shappy hela tiden och leka att du är glad, när du egentligen inte är det. Du behöver inte sminka över dina röda svullna ögon om du nu mår så dåligt så du gråter dig till sömns. Jag menar, alla har rätt att vara ledsna och må dåligt lite då& då. Det tillhör väl ungdomen? Men om man fejkar sin lycka är hela du fejk, okej?

Jag vill inte att folk ska lära som jag lever på något sätt, jag är som vem som helst, en helt vanlig tonåring med mina egna problem och sorger. Men delar jag med mig av dom till alla? Svar nej. Men ni kan väl tänka på vad jag har skrivit, tänk på vad ni gör med era liv. Spendera inte ett halvår på att gråta över en kille eller liknande. Du har rätt att vara ledsen, men bearbeta det. Tro mig, med rätt vänner så klarar man allt.

tonåren handlar om att ha kul, göra det man älskar. festa, sporta, ligga hemma och se på film vad vet jag vad ni vill? Men slösa inte bort allt för mycket tid på att gråta, och speciellt inte över personer som inte förtjänar dina tårar. kom ihåg flickor,
killen som är värd dina tårar hade aldrig fått dig att gråta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0