Är jag för eller emot skönhetsoperationer?

jag är helt klart för!

Men det beror självklart lite på vad det är för slags skönhetsoperation. Om det är fettsugning, så beror det lite på. Jag menar, kan man gå ner i vikt på annat sätt är fettsugning bara slöseri på pengar. Men har man riktigt stora problem med vikten så visst, släng ner flera tusen på att få en finare kropp. Trots att det kan vara ditt egna fel att du har fått den kroppen du hamnat i.. (försök förstå mig där, jag menar inget illa.)

Däremot gamla tanter (kvinnor över 50) som ska göra operationer som näsan, lyftingar i ansiktet osv, NEJ TACK! Ni har varit unga och ni har varit vackra. Nu är det våran tur. Om min mamma skulle göra något sånt (jag vet att det aldrig skulle flyga i henne), skulle jag nästan bli besviken. Mammor och tanter ska vara söta, inte snygga.

Brösten är jag helt klart för. Eftersom endel är så onöjda med sina bröst, - endel mår ju faktiskt dåligt över att deras bröst är för små? Självklart ska man få operera sig så man kan få lite bättre självkänsla! Eller hur? När vi har dom verktygen som behövs för att rädda människos känslomässiga liv på sina sätt - varför inte använda dom?

Men sen finns det dom, som opererar sig endast för publiciteten, statusen och för att skryta om att dom faktiskt har 40.000 kr att lägga ett par nya bröst på. Sånna bara hatar jag. Vi har faktiskt riktiga problem i världen, eller hur? & om ni har råd att lägga flera tusen på din kropp, hoppas jag samtidigt att du skänker lite pengar till tex Haiti..?



/ maysan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0